ONLINE PLATFORM VOOR INTERVISIE
Advocaten die intervisie geven kunnen sinds enkele weken via online platform Intervitair hun diensten verkopen. Vanwege de coronarestricties worden er vooral online intervisies aangeboden.
Intervitair is opgezet door advocaat Gert Poot (Stip Advocatuur, Rotterdam). Hij signaleert dat de circa vijfhonderd begeleiders die door de NOvA zijn opgeleid om intervisie te begeleiden, het vaak lastig vinden om advocaten te werven voor hun intervisiegroepen. ‘Dat gold ook voor mij. Statistisch gezien moet dat met achttienduizend advocaten geen punt zijn, maar in de praktijk blijft het vaak stil. Ook al omdat acquisitie voor intervisie een andere tak van sport is dan de werving voor je eigen praktijk.’
Daarom lanceerde Poot eind november Intervitair, een digitale marktplaats waar vraag en aanbod van intervisie samen moeten komen. Op dit moment is het aanbod op het platform nog bescheiden: een tiental gediplomeerde begeleiders biedt intervisiesessies aan op diverse rechtsgebieden. De sessies duren twee uur en zijn vanwege de coronarestricties veelal online. De prijzen variëren van zestig tot negentig euro per sessie. ‘Dat is voor een belangstellende advocaat niet duur’, vindt Poot. ‘Terwijl je als begeleider met een goed gevulde sessie een aardig bedrag verdient. Intervitair werkt echt als een marktplaats, de relatief lage prijzen zijn daar een voorbeeld van.’
OOGMERK
Intervitair werft zijn aanbieders en deelnemers onder meer via LinkedIn. Tot nu toe kost het project Poot slechts geld, op termijn hoopt hij er op kleine schaal iets aan te verdienen. ‘Maar dat is niet mijn belangrijkste oogmerk. Ik wil het vooral makkelijk maken voor advocaten om elkaar te vinden qua intervisie. Zo maken zij meer kans tegen de bekende aanbieders van intervisie die met hun grote budgetten een stevige positie op de markt innemen.’
bron: https://www.advocatenblad.nl/2020/12/16/online-platform-voor-intervisie/
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.